News And Heart

South Korea Switches to Digital Textbooks in the Classroom

South Korea Switches to Digital Textbooks in the Classroom.

South Korea is planning change from paper to digital textbooks in the next few years. All content of South Korea’s school subjects will be available on PC’s, iPads and mobile phones by 2015. The education department has announced that South Korea is preparing for a new digital revolution that will change schools of the future.

The project was started last summer. Classrooms throughout the Asian country will be equipped with wireless LANs so that students can access learning materials whenever and wherever they want. Pupils won’t have to carry heavy schoolbags and satchels any more.

South Korea is a model nation when it comes to using modern technology. The OECD found out that youngsters in South Korea lead the world when it comes to getting information from the internet and working with computers. The country focuses on teaching children the basics of technology at a very early age.

Compared to South Korea, western nations lag behind. American president Barack Obama has announced that United States is installing a national learning centre which is to improve teaching standards and develop new teaching methods.


Translate:

Korea Selatan Switch Digital Buku pelajaran di kelas.

Korea Selatan berencana perubahan dari kertas untuk buku digital dalam beberapa tahun ke depan. Semua isi dari pelajaran sekolah Korea Selatan akan tersedia pada PC, iPads dan ponsel pada tahun 2015. Departemen Pendidikan telah mengumumkan bahwa Korea Selatan sedang mempersiapkan untuk sebuah revolusi digital baru yang akan mengubah sekolah masa depan.

Proyek ini dimulai musim panas lalu. Ruang kelas di seluruh negara Asia akan dilengkapi dengan wireless LAN sehingga siswa dapat mengakses materi pembelajaran kapanpun dan dimanapun mereka inginkan. Murid tidak perlu membawa tas sekolah berat dan satchels lagi.

Korea Selatan adalah negara model yang ketika datang untuk menggunakan teknologi modern. OECD menemukan bahwa anak-anak di Korea Selatan memimpin dunia ketika datang untuk mendapatkan informasi dari internet dan bekerja dengan komputer. Negara ini berfokus pada mengajar anak-anak dasar-dasar teknologi pada usia yang sangat dini.

Dibandingkan dengan Korea Selatan, negara-negara barat tertinggal. Presiden Amerika Barack Obama telah mengumumkan bahwa Amerika Serikat adalah menginstal sebuah pusat pembelajaran nasional yang meningkatkan standar pengajaran dan mengembangkan metode pengajaran baru.
Tag : News
0 Komentar untuk "South Korea Switches to Digital Textbooks in the Classroom"

Back To Top