News And Heart

Food for Healthy.

Food for Healthy.

The food that we have eaten seems to have profound effects on our healthy. Although science has made enormous steps in making food more fit and delicious to eat, it has, at the same time, made many foods are not healthy to be eaten. Some research has shown that perhaps seventy percent of all human illnesses are related to diet and forty two percent of cancer related to the diet also, especially cancer of the liver. Many people from different culture are more prone to contract certain illnesses because of the characteristic foods they have consumed.

That food is related to illness is not a new invention. In 1945, government had done researches realized that nitrates and nitrites (commonly used to persevere color in meat) as well as other food additives caused a new problem, it was cancer. These carcinogenic additives have remained in our food that we eat, and it becomes more difficult to know which ingredients on the packaging labels of processed food are helpful or harmful.

The additives that we eat are not all so direct. Farmers often give penicillin to poultry or cattle, and because of this, penicillin has been found in the milk of treated buffaloes and cows. Sometimes similar drugs are used to animals not for medical purpose, but of course for the reasons of financial. These farmers are always trying to fatten the animals in order to obtain a higher price in sale on the market. These procedures, the practice is still continued although the Food and Drug Administration (FDA) has controlled repeatedly it. 

A healthy diet is directly related to good health. We are often unaware of the detrimental substances that we have ingested. Sometimes the other farmers or others who do not realize the consequences add these substances to food without thingking more.


Translate:

Makanan Sehat.

Makanan yang kita makan tampaknya memiliki efek mendalam pada kesehatan kita. Meskipun ilmu pengetahuan telah membuat langkah besar dalam membuat makanan lebih cocok dan lezat untuk makan, telah, pada saat yang sama, membuat banyak makanan tidak sehat untuk dimakan. Beberapa penelitian telah menunjukkan bahwa mungkin tujuh puluh persen dari semua penyakit manusia berhubungan dengan diet empat puluh dua persen dari kanker yang berhubungan dengan diet juga, terutama kanker hati. Banyak orang dari budaya yang berbeda lebih rentan untuk kontrak penyakit tertentu karena makanan khas mereka telah dikonsumsi.

Makanan yang berhubungan dengan penyakit bukanlah penemuan baru. Pada tahun 1945, pemerintah telah melakukan penelitian menyadari bahwa nitrat dan nitrit (yang biasa digunakan untuk bertahan warna dalam daging) serta aditif makanan lain disebabkan masalah baru, itu adalah kanker. Ini aditif karsinogenik tetap dalam makanan kita yang kita makan, dan itu menjadi lebih sulit untuk mengetahui mana bahan-bahan pada label kemasan makanan olahan membantu atau berbahaya.

Aditif yang kita makan tidak semua begitu langsung. Petani sering memberikan penisilin untuk unggas atau sapi, dan karena ini, penisilin ditemukan di susu kerbau dan sapi diperlakukan. Obat kadang-kadang mirip digunakan untuk hewan bukan untuk tujuan medis, tapi tentu saja untuk alasan keuangan. Para petani ini selalu berusaha untuk menggemukkan hewan untuk mendapatkan harga yang lebih tinggi dalam penjualan di pasar. Prosedur ini, praktik ini masih terus meskipun Food and Drug Administration (FDA) telah dikendalikan berulang kali itu.


Diet sehat secara langsung berkaitan dengan kesehatan yang baik. Kita sering tidak menyadari zat merugikan yang telah kita tertelan. Kadang-kadang petani lain atau orang lain yang tidak menyadari konsekuensi menambahkan zat ini untuk makanan tanpa berfikir lebih.
Tag : News
0 Komentar untuk "Food for Healthy."

Back To Top